Procvičování k ostré zkoušce 14. dubna

Předpověděli jsme pro vás, co by se mohlo objevit v testech v pondělí 14. dubna. Mrkněte na náš odhad. Vloni nám vyšel skvěle. Na této stránce níže od nás máte úlohy, které na základě našeho odhadu doporučujeme přes víkend ještě projít, abyste na pondělním termínu maximalizovali své šance na úspěch!

14 úloh z matiky k procvičení 2025

Úloha č. 1: Jednoduchý výpočet na začátek

Zadání

Vypočtěte součin součtu a rozdílu čísel 4 a 2 (v uvedeném pořadí).

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Číslo a proměnná –> Proměnná

Úloha č. 2: Zlomky

Zadání

Vypočtěte:
(Výsledek zapište zlomkem v základním tvaru.)

V záznamovém archu uveďte u obou úloh celý postup řešení.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Číslo a proměnná –> Zlomky

Úloha č. 3: Zjednodušení výrazu

Zadání

Zjednodušte a rozložte podle vzorce (výsledný výraz uveďte ve tvaru součinu):

úloha 3

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Číslo a proměnná –> Proměnná

Úloha č. 4: Rovnice I

Zadání

Řešte rovnici:

úloha 4

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Číslo a proměnná –> Zlomky

Úloha č. 5: Rovnice II

Zadání

Řešte rovnici:

úloha 5

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Číslo a proměnná –> Zlomky

Úloha č. 6: Konstrukce lichoběžníku

Zadání

Sestrojte lichoběžník ABCD, který má navzájem kolmé úhlopříčky. Strana AB je jeho základna.

V záznamovém archu obtáhněte vše propisovací tužkou (rovné čáry, oblouky i písmena).

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Geometrie – konstrukce –> Rovinné útvary

Úloha č. 7: Využití Thaletovy kružnice

Zadání

Je dána přímka p a dva různé body Q a S, které na přímce p neleží.

Body Q, S jsou vrcholy obdélníku PQRS. Vrchol P obdélníku PQRS leží na přímce p.
– Sestrojte a označte písmenem chybějící vrchol P obdélníku PQRS.
– Sestrojte a označte písmenem chybějící vrchol R obdélníku PQRS
a obdélník narýsujte.

Najděte všechna řešení.

V záznamovém archu obtáhněte vše propisovací tužkou (rovné čáry, oblouky i písmena).

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Geometrie – konstrukce –> Rovinné útvary

Úloha č. 8: Více řešení u rýsování

Zadání

Sestrojte bod A, který leží na kružnici k.
Následně sestrojte všechny rovnostranné trojúhelníky BAS, pro které platí, že vrchol B leží na kružnici k.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Geometrie – konstrukce –> Rovinné útvary

Úloha č. 9: Slovní úloha na vyjádření výrazu s proměnnou

Zadání

1. V závislosti na veličině x vyjádřete, jakou částku zapla/te, když si koupíte kapry u druhého rybníka.

2. V závislosti na veličině x vyjádřete, o kolik více zaplatíte, když nakoupíte kapry u prvního rybníka, a ne u druhého rybníka.

3. Vypočtěte, při kolika kilogramech se ještě vyplatí zajet si pro kapry ke třetímu rybníku místo ke druhému.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Číslo a proměnná –> Proměnná

Úloha č. 10: Poměr a zkrácení do základního poměru

Zadání

1. Vyjádřete poměr délek sousedních stran jednoho malého obdélníku.
Poměr uveďte v základním tvaru.

2. Vypočtěte obvod velkého čtverce.
Výsledek uveďte v dm.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Geometrie – úlohy –> Další geometrické útvary

Úloha č. 11: Slovní úloha na pohyb

Zadání

úloha 11

1. Určete, v jaké vzdálenosti byl Petr od školy, když vyrazila na cestu Alena. Výsledek uveďte v metrech.

2. Určete, kolik metrů od domu se manželé setkali.

3. Vypočítejte, v kolik hodin přišel Petr do školy (s klíči). Rychlost Petrovy chůze je neměnná. Dobu na předávání klíčů zanedbejte.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Nestandardní matematika –> Těžší aplikační úlohy

Úloha č. 12: Grafy

Zadání

1. Kolik žáků navštěvuje počítačový kroužek?

2. O kolik žáků více chodí do sportovního kroužku než do keramického?

3. Kolik žáků navštěvuje výtvarný, hudební a počítačový kroužek dohromady?

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Závislosti a vztahy –> Závislosti

Úloha č. 13: Objem hranolu

Zadání

úloha 13

Kolik litrů vody se vejde do nádoby?
A) méně než 4
B) nejvýše 4,16
C) nejvýše 6,16
D) nejvýše 8
E) více než 8

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Geometrie – úlohy –> Další geometrické útvary

Úloha č. 14: Slovní úloha na procenta

Zadání

Přiřaďte ke každé úloze (15.1–15.3) odpovídající výsledek (A–F).

1. Na charitativní akci měl každý žák ZŠ Na Beránku donést jeden dárek pro děti z dětských domovů. 15 % žáků doneslo dárky dva. Celkem se vybralo 506 darů.
Kolik žáků doneslo 2 dárky? ______

2. Pan Novák kupoval stromky na zahradu. Dvě hrušně po slevě stály 234 Kč. Pan Novák rovněž zakoupil jabloň za 150 Kč, která je o třetinu levnější než hrušeň před slevou.
O kolik procent byly zlevněny hrušně? ______

3. Pole v obci mají výměru 150 arů. Tři dvacetiny těchto polí vlastní pan Socha. Na 2 % jeho polí je osázena pšenice. Kolik m2 je osázeno pšenicí? ______

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Matematika –> Číslo a proměnná –> Aplikační úlohy

12 úloh z češtiny k procvičení 2025

Úloha č. 1: Slovo může být v kontextu jiným slovním druhem

Zadání

Které z následujících tvrzení NENÍ pravdivé? (Posuzované výrazy jsou ve výchozím textu zvýrazněny tučně.)

A) Výraz kolem může být použit někdy jako předložka a někdy jako příslovce.
B) Výraz která může být použit někdy jako zájmeno a někdy jako přídavné jméno.
C) Výraz se může být použit někdy jako zájmeno a někdy jako předložka.
D) Výraz je může být použit někdy jako zájmeno a někdy jako sloveso.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Český jazyk –> Tvarosloví –> Ohebná a neohebná slova

Úloha č. 2: Slovotvorba

Zadání

Ke každé z následujících podúloh (1. a 2.) napište současné (tj. ne zastaralé) spisovné slovo, které odpovídá zadání a zároveň není vlastním jménem.

1. Napište podstatné jméno, které je v 1. pádě čísla jednotného tříslabičné, je příbuzné se slovem MĚNIT, skloňuje se podle vzoru ŽENA a obsahuje neslabičnou předponu.

2. Napište podstatné jméno, které je v 1. pádě čísla jednotného tříslabičné, je příbuzné se slovem KLOUZAT, skloňuje se podle vzoru MOŘE a NEOBSAHUJE předponu.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Český jazyk –> Slovotvorba –> Stavba slova

Úloha č. 3: Úloha na druhy podmětu a přísudku

Zadání

Přiřaďte k jednotlivým větám (1.–4.) odpovídající tvrzení (A–F).
(Každou možnost z nabídky A–F můžete přiřadit pouze jednou, dvě možnosti nebudou použity.)

1. O denních událostech na zimních olympijských hrách nás pravidelně informovali reportéři i tisk. …………

2. Studijní výsledky některých žáků byly pro učitele velkým překvapením. …………

3. V restauraci jsme si velmi pochutnali na husím stehnu s červeným zelím
a knedlíkem. …………

4. Dřevěné lavičky na rozcestí jsou poničeny neukázněnými turisty. …………

A) Ve větě je podmět nevyjádřený a přísudek slovesný.
B) Ve větě je podmět nevyjádřený a přísudek jmenný se sponou.
C) Ve větě je podmět rozvitý a přísudek slovesný.
D) Ve větě je podmět rozvitý a přísudek jmenný se sponou.
E) Ve větě je podmět několikanásobný a přísudek slovesný.
F) Ve větě je podmět několikanásobný a přísudek jmenný se sponou.

Zdroj: Cermat

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Český jazyk –> Skladba –> Základní skladební dvojice

Úloha č. 4: Druhy vedlejších vět

Zadání

Přiřaďte k vedlejším větám zvýrazněným v jednotlivých souvětích (1.–4.) příslušný druh vedlejší věty (A–F):
(Každou možnost z nabídky A–F můžete přiřadit pouze jednou. Dvě možnosti nebudou použity.)

1. Chceme připomenout, že se závody budou konat už tento víkend. …………
2. Po obědě se Jirka ze schůzky omluvil, protože ho bolela hlava. …………
3. O Praze se říká, že je jednou z nejkrásnějších metropolí v Evropě. …………
4. Zahradník měl starost, zda mu v zimě neumrzla azalka. …………

A) příslovečná příčinná
B) podmětná
C) přívlastková
D) předmětná
E) příslovečná podmínková
F) příslovečná účelová

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Český jazyk –> Skladba –> Věta hlavní a vedlejší

Úloha č. 5: Úloha na významové poměry

Zadání

Přiřaďte k jednotlivým významovým poměrům (1.–4.) souvětí, v němž se daný významový poměr uplatňuje (A–F):
(Každou možnost z nabídky A–F můžete přiřadit pouze jednou. Dvě možnosti nebudou použity.)

1. poměr slučovací …………
2. poměr vylučovací …………
3. poměr příčinný …………
4. poměr důsledkový …………

A) Domorodci vzývali déšť, neboť zemi sužovalo dlouhodobé sucho.
B) Bolela ho hlava, a měl dokonce i zvýšenou teplotu.
C) Hrdličkovi rádi cestují a poznávají nové země.
D) Závod dokončil, se svým umístěním však spokojený nebyl.
E) Nabízená pracovní pozice ji zaujala, a tak na inzerát odpověděla.
F) Buď zlepšíš své chování, nebo tě ze sportovního klubu vyloučíme.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Český jazyk –>Skladba–> Věta hlavní a vedlejší

Úloha č. 6: Druhy větných členů

Zadání

Přiřaďte k jednotlivým větám (1.–4.) možnost (A–F), v níž je v odpovídajícím pořadí správně určen první a druhý větný člen zvýrazněný v dané větě:
(Každou možnost z nabídky A–F můžete přiřadit pouze jednou.)

1. Hosté z ciziny si přáli vidět kolonádu v Karlových Varech. …………
2. Na florbalovém turnaji naši žáci s přehledem zvítězili. …………
3. Divadelní představení bylo pro nemoc zrušeno. …………
4. Ihned po nehodě běžela dívenka přivolat pomoc dospělých. ………….

A) přívlastek neshodný – příslovečné určení podmínky
B) příslovečné určení místa – příslovečné určení způsobu
C) předmět – příslovečné určení účelu
D) přívlastek shodný – příslovečné určení příčiny
E) příslovečné určení času – příslovečné určení účelu
F) přívlastek neshodný – předmět

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Český jazyk –> Skladba –> Skladba věty

Úloha č. 7: Slovní zásoba a tvorba slov

Zadání

Přiřaďte k jednotlivým slovům (1.–4.) odpovídající tvrzení (A–F).
(Žádnou možnost z nabídky A–F nelze přiřadit víckrát než jednou.)

1. nevýslovný ………
2. vrozený ………
3. věhlasný ………
4. nasbíraný ………

A) Toto slovo, jehož kořen je složený ze tří hlásek, má celkem dvě slabičné předpony.
B) Toto slovo, jehož kořen je složený ze tří hlásek, má pouze jednu předponu a ta
je neslabičná.
C) Toto slovo, jehož̌kořen je složený ze tří hlásek, má celkem dvě předpony, jednu
slabičnou a druhou neslabičnou.
D) Toto slovo, jehož̌kořen je složený ze čtyř hlásek, má pouze jednu předponu a ta
je slabičná.
E) Toto slovo, jehož̌kořen je složený ze čtyř hlásek, má pouze jednu předponu a ta
je neslabičná.
F) Toto slovo, jehož̌kořen je složený ze čtyř hlásek, má celkem dvě slabičné předpony.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Český jazyk –> Slovotvorba –> Stavba slova

Úloha č. 8: Tvarosloví

Zadání

Přiřaďte k jednotlivým větám (1.–4.) odpovídající tvrzení (A–F).
(Každou možnost z nabídky A–F můžete přiřadit pouze jednou, dvě možnosti nebudou použity.)

1. Na vysoké škole nikdo neodmítl jeho pečlivě vypracovaný návrh. ……….

2. Mí kamarádi nakonec na návštěvu z jakýchsi důvodů nepřišli. ……….

3. Všem zákazníkům velmi rádi splníme jejich skromná přání. ……….

4. Některým starým lidem už v životě na ničem nezáleží. ……….

A) První zájmeno ve větě je záporné, druhé zájmeno je neurčité.
B) První zájmeno ve větě je neurčité, druhé zájmeno je záporné.
C) První zájmeno ve větě je přivlastňovací, druhé zájmeno je neurčité.
D) První zájmeno ve větě je přivlastňovací, druhé zájmeno je záporné.
E) První zájmeno ve větě je záporné, druhé zájmeno je přivlastňovací.
F) První zájmeno ve větě je neurčité, druhé zájmeno je přivlastňovací.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Český jazyk –> Tvarosloví –> Zájmena

Úloha č. 9: Básnické prostředky

Zadání

Které z následujících tvrzení o TEXTU 1 je pravdivé?
(Úlohu řešte na základě definic uvedených v TEXTU 2.)

A) Anafora se vyskytuje pouze v první sloce, epifora se vyskytuje pouze ve druhé sloce.
B) Anafora i epifora se vyskytují pouze ve druhé sloce.
C) Anafora se vyskytuje v první i ve druhé sloce, epifora se v TEXTU 1 nevyskytuje.
D) Anafora ani epifora se v TEXTU 1 nevyskytují.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Český jazyk –> Pravopis –> Pravopis ve větě

Úloha č. 10: Určování pádů

Zadání

Přiřaďte ke zvýrazněným tvarům podstatných jmen (1.–4.) odpovídající mluvnické kategorie (A–F).
(Každou možnost z nabídky A–F lze přiřadit pouze jednou. Dvě možnosti nebudou použity.)

1. Byt byl prodán prvnímu zájemci. …………
2. Nikdy neztratil ze zřetele své cíle. …………
3. Pořídil si domů reprodukce slavných obrazů. …………
4. Věštkyně chtěla vidět mé otevřené dlaně. …………

A) 3. pád, číslo jednotné, rod mužský životný, vzor muž
B) 3. pád, číslo jednotné, rod mužský životný, vzor soudce
C) 4. pád, číslo množné, rod ženský, vzor píseň
D) 4. pád, číslo množné, rod ženský, vzor růže
E) 4. pád, číslo množné, rod mužský neživotný, vzor hrad
F) 4. pád, číslo množné, rod mužský neživotný, vzor stroj

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Český jazyk –> Tvarosloví –> Podstatná jména

Úloha č. 11: Slohové útvary

Zadání

Která z následujících možností nejlépe vystihuje výchozí text?

A) Jde o umělecký text, konkrétně o charakteristiku malých dětí.
B) Jde o umělecký text, konkrétně o životopis autora výchozího textu.
C) Jde o neumělecký text, konkrétně o úvahu týkající se chování.
D) Jde o neumělecký text, konkrétně o výklad týkající se vývoje člověka.

Videorozbor řešení

Další úlohy tohoto z tohoto okruhu (včetně videorozboru a vyhodnocení) máš k dispozici v aplikaci To natrénuješ!

Otevři si z menu v osobní zóně aplikaci To natrénuješ –> na tyto úlohy se dostaneš přes Přehled učiva –>  Český jazyk –> Slovotvorba –> Význam slov

Úloha č. 12: Ustálená slovní spojení

Zopakujte si

Tato ustálená slovní spojení ještě v Cermat testech nebyla, a proto doporučujeme na ně mrknout a seznámit se s jejich významem:

1. Co na srdci, to na jazyku.
2. Jako když bičem mrská.
3. Když se dva perou, třetí se směje.
4. Malovat čerta na zeď.
5. Potrefená husa se vždycky ozve.
6. Co se v mládí naučíš, ve stáru jako  když najdeš.
7. Co se škádlívá, to se rádo mívá.
8. Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí.
9. Lepší vrabec v hrsti nežli holub na střeše.
10. Bližší košile nežli kabát.

11. Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.
12. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
13. Mluviti stříbro, mlčeti zlato.
14. Po bitvě je každý generál.
15. Nechval dne před večerem.
16. Jedna vlaštovka jaro nedělá.
17. Práce kvapná, málo platná.

Vyhodnocení úspěšnosti odhadu 2025

Jak nám letos vyšel odhad pro 2. řádný termín? Posuďte sami! Vyhodnocení bude k dispozici po pondělním termínu.

! Kontrola toho, co s sebou ke zkoušce:

 

Nutné s sebou pro vykonání zkoušky:

Nesmíte mít penál, doporučujeme průhledný obal.

 

Den před zkouškou deváťákům doporučujeme: 

  1. Nachystat si hromádku oblečení na ráno

  2. Zkontrolovat zabalený batoh

  3. Pozorně přečíst pozvánku (kdy a kde mám být)

  4. Naplánovat si ranní trasu

  5. Rozmyslet si snídani (objednat si u rodičů :-))

  6. Připomenout si, jak jsem dobrý / dobrá!

  7. Jít brzy spát

 

Hodně štěstí! Držíme Vám všechny palce! 🍀💛✨

Proč musím tisknout a neděláme test na PC?

Testy CERMAT jsou velice specifické a žáci na jejich formát a pravidla nejsou zvyklí. Spousta žáků při zkoušce nepohoří na nedostatku znalostí, ale na tom, že neumí pracovat s formátem záznamového archu (vyžaduje přesné křížkování, obtahování rýsování propiskou, zakázána jsou gumovací pera, bělítka atd – jejich použitím se může arch znehodnotit a žák má 0 bodů). Proto je nutné práci s archem trénovat, na což se mi důsledně soustředíme. 

Pokud by toto žák netrénoval, mohl by i přes veškerou snahu ztratit u ostré zkoušky klidně i všechny body. Bohužel jsme toto mnohokrát viděli u ostré zkoušky.

Tištěné testy = výrazné zvýšení vaší šance na úspěch u zkoušky.