Tipy na deváťácké náhradní termíny
29. a 30. 4.

Podpora v náhradní Den D

V úterý 29. 4. odpoledne (cca okolo 17. hodiny, ale pokusíme se co nejdříve) očekávejte link na správné výsledky, stejně tak odhad, co by se mohlo druhý den objevit. Vysílání se nekonají, vše najdete na této stránce v osobní zóně.

Ve středu 30. 4. též nalinkujeme správné výsledky.

• Testy budou opět ve dvojičce, tedy dává smysl dělat odhad z úterý na středu, ale ne z řádných do náhradních. 😊

Testy opravdu nebývají těžší, a tak očekávejte úrovnostní laťku jako byla doposud. S tím souvisí pár dobře míněných rad, co do náhradního termínu udělat:

💡Matematika tipy

Jelikož musí být náhradní termín vyvážený vůči těm řádným, moc moc doporučujeme přeřešit si řádný test z pátku 11. a pondělí 14. dubna.

💡 Čeština tipy

Páteční a pondělní testy byly stejné, co se řazení textů i vyvážení úloh týče – tedy stejná košilka, jiná náplň. Tedy na základě pondělního termínu dobře vím, jak bude vypadat test úterní.

Zase bych procvičila:

1. Určení slovních druhů, VV vět a poměrů mezi větami s důrazem na účel, podmínku a příčinu
2. Letopočty a století (že rok 1345 je 14. století, že mezí 5. stol. př. n.l. a 19. stoletím uběhlo 24 století apod.)
3. A základní skladební dvojice s důrazem na několikanásobný podmět.

Plus pak v pondělí cokoliv, co se mi nezadařilo, tak procvičt na úterý.

4. Významy slovesa „mít“, neboť v ostrý pátek bylo testováno „být“. 

Kolik různých tváří mít vlastně má?

Mít = vlastnit – „Mám nový telefon.“ (= vlastním ho)

Mít = vztah – „Mám tě rád.“ (= city, vztahy, ne mobil!)

Mít = držet, nést – „Měl v ruce nůž.“ (= fyzicky držel)

Mít = stav nebo vlastnost – „Měla horečku.“ (= byla nemocná). Má hezký hlas.“ (= vlastnost) 

Mít = hovorově – „Mám toho dost.“ (= už mě to nebaví). „Má padla.“ (= dnes už nepracuje), „Policie už ho má.“ (= policisté ho dopadli)

Klíč k úspěchu?

Když k zadané větě hledáš vhodnou dvojičku, nejdřív si ujasni, jaký význam „mít“ v té větě má. Neber ho automaticky jen jako „vlastnit“ – umí toho víc, než se zdá!

Vyhodnocení úspěšnosti odhadu

Níže si můžete stáhnout vyhodnocení toho, jak nám vyšel páteční na druhý řádný termín v pondělí! 🍀

Přijímačky za vámi!

Gratulujeme, máte to za sebou! 🎉 Věříme, že vám naše procvičování pomohlo! Máme z vás radost a věříme, že se dostanete na vysněnou střední! 🙌

superbara
! Kontrola toho, co s sebou ke zkoušce:

 

Nutné s sebou pro vykonání zkoušky:

Nesmíte mít penál, doporučujeme průhledný obal.

 

Den před zkouškou deváťákům doporučujeme: 

  1. Nachystat si hromádku oblečení na ráno

  2. Zkontrolovat zabalený batoh

  3. Pozorně přečíst pozvánku (kdy a kde mám být)

  4. Naplánovat si ranní trasu

  5. Rozmyslet si snídani (objednat si u rodičů :-))

  6. Připomenout si, jak jsem dobrý / dobrá!

  7. Jít brzy spát

 

Hodně štěstí! Držíme Vám všechny palce! 🍀💛✨

Proč musím tisknout a neděláme test na PC?

Testy CERMAT jsou velice specifické a žáci na jejich formát a pravidla nejsou zvyklí. Spousta žáků při zkoušce nepohoří na nedostatku znalostí, ale na tom, že neumí pracovat s formátem záznamového archu (vyžaduje přesné křížkování, obtahování rýsování propiskou, zakázána jsou gumovací pera, bělítka atd – jejich použitím se může arch znehodnotit a žák má 0 bodů). Proto je nutné práci s archem trénovat, na což se mi důsledně soustředíme. 

Pokud by toto žák netrénoval, mohl by i přes veškerou snahu ztratit u ostré zkoušky klidně i všechny body. Bohužel jsme toto mnohokrát viděli u ostré zkoušky.

Tištěné testy = výrazné zvýšení vaší šance na úspěch u zkoušky.